Opel Blitz 3,6-36S (Kfz.305 )



Koncem 30. let představoval automobilový park německé armády s více než stovkou různých používaných typů obtížný problém pro systém týlového zabezpečení. Nejúspěšnější v kategorii třítunových automobilů byl Opelův model Opel Blitz s podvozkem 4×2.


Válečná produkce

Jednalo se o vůz konvenční konstrukce s kabinou z ocelového plechu a dřevěnou valníkovou nástavbou. V souladu se Schnellovým programem dostala všechna vozidla s podvozkem  4×2 označení typ S. Automobil 4×2 se vyráběl v řadě variant, například valník, palivová cisterna, obytný vůz a další. Stále naléhavější se jevila nutnost zlepšení jízdních vlastností vozu v terénu. Proto se Opel rozhodl vyvinout třítunový nákladní automobil s pohonem všech čtyř kol. Vůz nesl označení typ A a jeho konstrukce se v podstatě shodovala s typem S. Doplnění automobilu poháněnou přední nápravou znamenalo podstatnou výhodu proti běžným automobilům 4×2. Rozvor podvozku pro automobil 4×4 se zkrátil o 15 cm. Dvoustupňová redukční převodovka rozšiřovala celkový počet rychlostních stupňů na 10. Za dobu trvání výroby v letech 1937 – 1944 bylo vyrobeno kolem 70 000 vozidel Opel Blitz a dále přes 25 000 vozů modelu Allard s pohonem všech čtyř kol.



Motor

Pohonná jednotka: zážehový 6válec Opel
Výkony: nejvyšší rychlost 80 km/h, dojezd 410 km, výkon 73,5 k ( 54,8 kW )

Rozměry

Hmotnost: podvozek 2 100 kg
Užitečná hmotnost: 3 290 kg
Rozměry: délka 6,02 m, šířka 2,265 m, výška 2,175 m


Vozidlo